La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

måndag 20 juni 2016

Vackra Höganäs!

Det var en blåsig, men en aning solig dag. Jag och la famille åkte till Höganäs för att upptäcka staden. Vi stannade vid en fin vattendekoration och mittemot låg ett stort vitt hus, som såg övergivet ut och det göms säkert en mycket intressant historia bakom ytterväggarna.



Därefter började vi traska mot hamnen och kom in bland några vackra kvarter med söta gamla hus.


Bland alla hus hittade jag ett hus från 1952 med underbar trädgård. Huset i sig var ett hus med sagor tror jag. Det är mitt nya drömhus.

Därefter kom vi fram till hamnen. Vi hade följt lukten av tjära och gamla rep. När vi stod och kollade på alla båtar, kändes det som tiden hade stannat att det fortfarande var som det var på 1960-talet. Båthuset och de äldre på en bänk och tittade ut över hamnen och havet.



Efter att vi tagit in alla intryck vid hamnen började vi gå mot en saluhall. På vägen hittade vi en keramiker också i ett gulligt hus. 



I saluhallen var det som en liten passage med dyra butiker och ett café. På cafét fikade vi, jag tog ett wienerbröd med bär på och en lime lemonad. 

Sedan kom vi in i den "riktiga" saluhallen med matvaror! Liten, men en vacker saluhall. 

När vi tittat runt på allt spännade gick vi mot bilen och åkte hem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar