La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

lördag 26 mars 2016

Långfredag i Granada

Igår vaknade vi extra tidigt för att vandra upp till borgen Alhambra. Det var en härlig tyst stämning i staden och det var rofyllt att gå de långa backarna upp till Alhambra.
Vi såg på vägen en söt kyrka och en otrolig utsikt över en del av Granada.




När vi väl kom upp till Alhambra gick vi först och såg på den vackra trädgården. Jag har aldrig sett en tjusigare trädgård. Lugn med fontäner och färgglada blommor. 




Vi kom sedan till fantastiska byggnader som byggdes av muslimerna för att avbilda hur himmelriket såg ut. De var otroligt duktiga på att utan att avbilda Gud så kändes rummen och arkitekturen som Gud eller himmelskt. 




När vi kom ut ur den delen av Alhambra gick vi och åt lunch bland sol och apelsinträd. Det kändes mysigt och somrigt!



Sedan fortsatte vi vår tur och på slutet hittade jag en katt som njöt när jag klarade den. Vi gick sedan mot hotellet vi bor på och såg en procession som startade i kyrkan i samma byggnad som hotellet. Det var av Jesus sista lidande och var så kraftfull att jag nästan började fälla tårar av hur fint det var. 
                           


                            


Jag,  far och två andra gick för att se en procession där de hade huvor med kronor på och blåste i horn. Processionen var när de hade tagit ner Jesus och begravt honom. Maria höll spikarna och sörjde. 


Det var en fin Procession och hela dagen var faktisk. Jesus dog för våra synder och tyckte vi skulle ta tillvara på livet på bästa sätt och att la vie est belle. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar