La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

fredag 25 mars 2016

Granada och Dess Moriska Arkitektur

Igår fortsatte Granada resan med att jag och far upptäckte de arkitektur från den moriska tiden i staden.



Vi gick sedan in i katedralen som låg intill, men man fick tyvärr inte fota inuti och det var en stor mässa som pågick. 

När vi inte kunde se mycket av katedralen gick vi till kyrkan där den stora kungen och drottningen låg begravda. Kung Ferdinand och drottning Isabella hör man talas om överallt i Granada, så det var praktfullt att se deras monument. 


Till lunch åt vi en god baguette med spansk skinka och olivolja. Jag försökte hitta något vegetariskt, men det var svårt att hitta någonstans att köpa macka överhuvudtaget. Vi åt våra goda mackor på ett gulligt torg, där det fanns karuseller, någon som blåste jättelika såpbubblor, och en man som underhöll barn med gatukonst. 



Vi samlades med resten av resegänget och fick en guidad tur på ett museum jag inte har en aning om vad det riktigt handlade om, eftersom guiden talade så snabbt att jag tappade den röda tråden. Därefter gick vi genom centrum och stötte på två processioner. 


Lärde mig vad la vie est belle är på spanska och det lät väldans fint precis dom när la vida es maravillosa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar