La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

måndag 12 maj 2014

Ursäkter & regn & glada leenden!

Har inte skrivit på bloggen på länge, men nu blir det ett inlägg! Jag har faktiskt ärligt talat inte haft tid, jag går första året på gymnasiet teater linjen och vi har faktisk också nationella prov dom tar ens tid och ork, men jag har tagit mig igenom halva.
Men om jag ska skriva ett inlägg ska jag inte skriva massa ursäkter för att jag inte har skrivit på länge.
I fredagskväll var det dags för konfirmandernas redovisning som var en pjäs med sång mellan scener och lite mitt i. På torsdagen hade den ett genrep och som den regissör som jag fått vara, gick det inte bra. Men på själva fredagen funkade allt och dem var jätte duktiga och är guld värda! På lördagen hade de konfirmation och den var jätte fin som alltid. Jag kommer sakna dem, men det verkade som några var intresserade av att bli konfirmandledare som jag är. Vi ska ha en återträff innan grundskolans sommarlov (eftersom vi på gymnasiet slutar skolan väldigt tidigt på sommaren) och då får de lappar om de vill bli ledare eller gå med i kören eller vill träffas i KU (kyrkans unga) varje onsdag.

Idag regnade det jätte mycket, mer än vad det gjorde hela förra veckan! Jag blev jätte blöt, men ska unna mig med att titta på sista avsnittet av "Musketörerna" och te. Jag satte även upp ett par tavlor som har legat och väntat på att denna dagen skulle komma. Och när jag skulle ta posten i brevlådan träffade jag på en liten, gullig, grön larv.
Det är vad jag har gjort de senaste dagarna och haft mycket skolarbete in i det sista sim är om tre veckor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar