La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

lördag 29 mars 2014

Krock i bil, Earth Hour & jobb

Igår på fredagen fick jag hoppa in och jobba från 18 till 21 och som barnvakt kunde jag ju inte vara trött och grinig. Flickorna var lugna, men när vi gick till lekplatsen vid sju tiden började dem gräla lite och jag fick hoppa in och få dem att säga förlåt. Jag skulle ta buss hem och den gick kvart i nio eller kvart i tio, så jag berättade det så föräldrarna kom hem vid halv bio då jag kunde ta bussen hem. Det var läskigt att gå över en bläck svart åker, men jag klarade mig.


Idag var det en mycket solig och varm lördag, och jag vaknade vid nio och sedan åkte vi till Väla för att shoppa lite, och hittade några saker. Sedan skulle vi hyra film och när mamma skulle parkera backade hon på en bil med en kille i 18-årsåldern som jag tar bussen med på morgonen, det var pinsamt. Mamma och pappa åkte och skrev försäkringspapaper med hinom och hans mamma. Det verkade fixa sig som tur var.
Sedan på kvällen skulle vi fira min yngsta kusins födelsedag, samtidigt vid halv nio släckte vi allt i deras hus och satt med brinnande ljus och "firade" Earth Hour. Det var mysigt! Syster yster och Teo (födelsedagsbarnet) klädde ut sig.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar