La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

lördag 20 augusti 2016

Från Skåne till Blekinge

Tisdag den 16 augusti flyttade jag hemifrån. Jag. Hemifrån. Lite svårt att förstå det fortfarande. Jag flyttade in på den folkhögskola jag ska gå på i ett år. Ett skolår med bara teater! Helt fantastiskt!

Jag bor i ett hus med åtta rum, jag har ett litet rum med toalett. Jag har pyntat så att det känns som att jag bor där och att det är som hemma.




Mitt toalett är som att kliva in i 1970-talet. Orange dörr och väggar. Äkta plast lite överallt. Jag trivs ändå trots det, och har lyckats göra mitt rum mysigt!


På onsdagen träffade jag min klass för första gången. En hade jag redan träffat på Fridhems folkhögskola när jag gjorde ett av mina intagningsprover. Alla har härliga personligheter och lärarna har så mycket passion och omtanke. 
Jag är redo för mitt år på Blekinge folkhögskola! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar