La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

lördag 5 mars 2016

Februari Bara Försvann

Det är så mycket som har hänt. En hel månad flög förbi, jag hann inte riktigt skriva ett inlägg. Februari började med att farmor, mormor, morfar och moster kom ner till oss och firade far och systern min. Mest min lillasyster eftersom hon fyllde år samma dag. Mysigt var det.


Några dagar senare hade vi som kommit in på konserthusprojektet premiär på just konserthuset. Vi var 36 elever från alla estetiska programmen på skolan, som tillsammans med Helsingborgs symfoniorkester gjorde en musikal om fåfänga. Det var ett roligt projekt, men tyvärr blev jag sjuk dagen efter premiären, men körde fullt ut ändå. Hög feber och rösten som var nära på att försvinna, kunde inte stoppa mig från att göra det jag älskar. Spela teater.




Helgen efter föreställningarna åkte jag och mor till Lund för att hitta en balklänning från 40-50-talet, men fann inget i de secondhand butikerna som var öppna. Vi hittade dock ett par lederhosen för 59 spänn.

                            

Det var det som hände i februari månad, medan jag försökte ha ett liv och gå i skolan. Men vad gör det? La vie est belle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar