La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

söndag 27 mars 2016

En Sista Dag i Granada!

Idag var det sista dagen i Granada,Spanien. Det kändes tråkigt att behöva lämna en stad som har tagit en plats i mitt hjärta. Att komma till ett annat land för att ta paus från livet i Sverige har varit fantastiskt! Vi började dagen med att se den sista processionen som var om Jesus uppståndelse. Den processionen var så glädjefylld vikt var en en skillnad från de andra vi har sett som har handlat om hur Jesus led. Det spelades pampig musik och man sköt salut och var man var så glad.




Vi gick mot Alhambra igen för att ha andakt i en utav trädgårdarna. Efter andakten fick vi leta efter påskgodis. Jag hittade min och min andakt partners godis.

Därefter gick genom en olivlund för att komma till restaurangen som låg på en topp så att man kunde se hela Granada. 




Efter vår lunch tillsammans hade vi fri tid och egen middag. Jag och några till gick för att köpa några sista saker till sig själv och andra. Därefter åt vi på ännu en marockansk restaurang innan vi skulle samlas för att se flamenco show.

 


Flamenco showen var fantastisk, alla fyra som dansade var duktiga för de hade sin egen touch på dansen. Det var ett mycket bra avslut på denna fantastiska vecka i Granada. 



På vägen tillbaka till hotellet tittade man en sista gång på alla vackra saker i denna stad. Det kändes nästan vemodigt att tänka att det var sista dagen man såg sina favorit platser för att sedan känna att la vida es maravillosa. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar