La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

lördag 19 december 2015

Jul, Jul, Strålande Jul

Julen är bland det bästa jag vet, därför har jag sedan slutet av November förberett mig och allt i vårt hus inför julen.


Jag, mor, mormor och moster åkte till Göteborg för att gå på julmarknader och köpa årets första julklappar.
Vad passar inte bättre, när man sitter på en tråkig buss, än att lyssna på Håkan Hellström.
I Göteborg hade julbelysning kommit upp runt om i staden!



Runt Lucia blev det pepparkaksbak och vad vore inte bättre än gamla traditionella former blandat med egengjorda former i Harry Potter tema? Mycket mysigt och bra pepparkakor blev det också. 
På Lucia dagen var jag med i ett luciaspel som var som ett intro till själva Luciatåget. 
Efter Lucian hade vi i KU en julfest, med god mat och gott skratt. Vi pyntade en julgran med lite smått och gott som vi kunde hitta.






Idag är det fem dagar kvar till julafton! Så idag åkte vi iväg för att hugga vår egen julgran. Det blev en lite sned gran, men vad gör det? Bättre en snedgran som blir klädd och älskad än en rak gran som är naken och oälskad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar