La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

måndag 19 januari 2015

Stort Projekt & Vad Har Hänt?

Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har skrivit något inlägg på länge, men jag har varit väldigt upptagen med skolan. Jag känner även att jag nu borde berätta för er om det projekt jag nämnde några inlägg tillbaka. Min klass ska spela på stadsteaterns STORA scen!! Detta projekt går ut på att Helsingborgs elever i årskurs nio ska få en föreläsning av en man från HIF (OBS! Inte någon fotbollsspelare) om val i livet och konsekvenser av att man kanske inte riktigt tänkte efter i sitt beslut. Det var steg ett i projektet. Steg två är vi teater tvåor från Nicolaiskolan med samarbete med teaterreagera, som ska sätta upp en pjäs i formen forumteater, där publiken får vara med och bestämma. Vi har tre scener där det är en eller två som är förtrycker alltså gör den förtryckta illa genom mobbning och kränkningar.
Jag är väldigt taggad att visa detta för nior och inspirera dem att våga sätta stopp för mobbning och tänka efter på de val de gör i livet. Jag kan ju nämna att jag har en rätt stor roll och en mindre, men det är inte det som är det viktigaste hur stor roll man får utan att inspirera publiken.

Till en annan sak. Jag har tagit mig tid att rensa i min svarta byrå (på avsattsen och de två översta lådorna) det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra, och jag har aldrig rensat bort så mycket smycken som jag gjorde. Rensade även min hår hylla och gjorde plats för mina foamrollers till mitt ny klippta hår!


Det blev fint i alla fall i lådorna, och jag satte i lite våriga bilder i mina ramar. Mor, far och jag gick på Ikea och jag fick med mig en krokus planta! Nu tar jag hand om den som om det var mitt eget barn.
Det känns som att våren är på väg, trotts att det kom lite blöt snö idag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar