La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

söndag 30 november 2014

Jag har blivit modig & Är det jul? JA, det är det!

Kjolahopp! Jag har nu gjort något jag aldrig trodde jag skulle våga göra. Jag åkte i torsdags till frisören och klippte mitt hår. Jag brukar ju klippa mig, men inte så här mycket (för mig är det mycket).
Jag är väldigt fäst vid mitt hår och har haft långt hår sen jag var liten, en gång klippte jag mig till axlarna och grät så mycket att mor blev rädd. Denna gången klippte jag inte till axlarna, men i brösthöjd ungefär. Varför jag gjorde det? Jo som jag skrev innan så har jag haft långt hår sen jag var liten och haft ungefär till rumpan i flera år, så jag var helt enkelt trött på det. Det hängde bara och var tillslut bara i vägen vad jag än gjorde. Min idé är att senare efter jul klippa till axlarna och jag lovar att inte gråta så min mor blir rädd. Sedan ska jag ta och köpa mig foam rollers och sedan kommer jag att sitta och göra mina inlägg med vackra vintagefrisyrer!
Idag är det första advent och då tycker jag att julen har kommit, så idag åkte jag in till stan (Helsingborg) och köpte nya julgranskulor i kulörta färger. Sedan var jag vid Mariakyrkan och tittade på julspelet, där träffade jag på min lilla Karro Brun. Min mor medverkade i julspelet som ärkeängel. Super mysigt fast kallt! Väl hemma städade jag mitt rum och satte upp min julgran med massa pynt! JAG ÄLSKAR JULEN!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar