La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

tisdag 16 september 2014

Resa, fantastisk dag i mitt liv!

Den 6 september 2014 ät det datum jag kommer att komma ihåg genom hela mitt liv. Jag och mor tog tåget till Hässleholm där vi bytade till SJ snabbtåg, men innan vi tog tåget såg vi ett muséetåg som var ett gammalt fint ånglok med gamla vagnar. Där vi hoppade av i Norrköping.  Vi gick till McDonalds och åt, men jag kunde nästan inte äta för jag var så förväntansfull gör vart vi skulle. Efter vi hade ätit gick vi vidare tills jag såg byggnaden. Jag såg...HARRY POTTER THE EXHIBITION!!! Vi stod i kö typ i två minuter och min älskade mor som redan hade köpt biljetter så vi kunde gå in direkt.  När v i kom in blev vi introducerade hur vi skulle använd hör mojängen, sedan kom vi in i Harry Potter världen.  Det började med en film med massa klipp från alla filmer som varade ungefär en minut och jag har aldrig ryst så mycket i hela mitt liv! När portarna öppnades till alla saker som fanns kunde jag inte sluta le. Vi gick och tittade och jag tog många, många foton. När det tyvärr var slut köpte jag en Ravenclaw halsduk, Bertie Bott's every flavour beans och Sirius Blacks trollstav. Jag köpte Sirius Blacks trollstav dels för jag tycker om honom och dels för dem hade inte Luna Lovegoods trollstav.  Detta var en fantastisk dag i mitt liv!
Dock när vi var på väg in i Hässleholm hade Hässleholm fått strömavbrott så de tågen som stod på perrongerna kunde inte åka iväg så vårt tåg stannade i Hästveda.  Där fick vi möjligheten att gå ut och sträcka på benen, men inte gå för långt bort för vi kunde när som helst få besked att rulla in på stationen.  När vi började rulla igen frågade konduktören om det var någons kompis/man/bror som hade stuckit iväg för att köpa pizza. Jaja hoppas mannen lyckades komma hem utan tåg.








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar