La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

torsdag 29 maj 2014

Oj! Sådär mycket igen

Jaha nu har det hänt sådär mycket igen så jag inte har haft tid att skriva. Men nu ni får ni läsa mycket...eller det kanske inte blir så där farligt mycket.
Förra veckan på lördagen åkte vi ner till min kära farmor (även min bästa vän) och gick på växtmarknad. Pappa hittade många växter för att ha i vår gröna trädgård! Jag och min lillebror gick och tittade på vår gamla skola som gjordes om samma år som vi flyttade till Skåne. Det var både sorgligt att se vad som hade hänt med alla platser man har fått många minnen ifrån, och att det var fint att de inte hade förstört de gamla byggnaderna! Sedan hade vi med oss picknick som vi åt i farmors trädgård.
Sedan tog vi oss till Falkenbergs museum för att titta på en utställning om att designa scenkläder. Där fick vi höra en intervju live med kvinnan som ligger bakom Yohios fantastiska scenkläder. Jag köpte även en liten hemlis!




På söndagen var det morsdag och jag uppvaktade min kära mor väldigt mycket märkte jag. Jag gav henne en bukett med ny plockade blommor, en present från Falkenbergs museum, jag skrev även en fin text till henne på Facebook och sa att jag älskade henne. Vi alla tre barnen gav mamma en väldigt god fika. Det är hon värd.


Idag skulle jag och några från KU (kyrkans unga) träffas och ha det roligt. Det blev tre med mig, men vi hade kul ändå! Vi låg i en park nära stranden i Helsingborg och solade och lyssnade på musik. Det blev riktigt varmt att ligga i solen länge.
Jag har även lämnat in ett bidrag till LdBs citatposter-tävling om en resa till Paris. Så självklart är jag med! Snälla rösta på mitt bidrag, jag har tänkt på att göra en till! Gå in på latkanslornablomma.se! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar