La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

fredag 16 december 2016

En Termin på Blekinge Folkhögskola

Det har nu gått en termin av mitt år på teaterlinjen, på Blekinge Folkhögskola. Idag var sista dagen, innan vi åkte åt olika håll för att ha lov. Jag reflekterade över min tid här än så länge och hur mycket jag har åstadkommit.
Denna terminen har varit väldigt händelserik. Mycket intryck och möten av nya människor. Jag minns när jag i början av terminen satt i en ek på Tjärö och kände mig ensam. Alla hade börjat bli vänner med varandra, men jag hade svårt att vara framåt och visa vem jag är i denna stora grupp av teaterdeltagare och de som läser dramapedagoglinjen. Jag får kanske skylla mig själv lite att jag inte vågade slänga mig ut och se vart det tog mig. Men jag känner samtidigt att jag verkligen försökte mitt bästa av att vara en osäker person.



Efter Tjärö byggdes vår teaterklass upp och vi lärde känna varandra mer och mer. Vi blev säkrare med varandra, byggde en tillit för varandra. Vi lärde oss att uttrycka oss med våra kroppar i teatersammanhang. Det hände saker och ting mellan vår lilla grupp, man älskade varandra, sedan gjorde man inte det. Jag var lycklig och glad, men jag har även upplevt smärta och känslan att bli lämnad av någon man tyckte mycket om. Det i sin tur öppnade andra vackra dörrar. Det var inte bara i teatern vi lärde känna vår kropp, utan i dansen och musiken också. Jag har tagit ut svängarna och vågat dansa igen, det gav mig mycket skador. Fast det gör mig ingenting, det var nog värt det. I musiken har jag tyckt att det har varit jobbigt, då jag har känt att det har varit ett område som jag känt mig vilse och rent ut sagt naken. Sårbar. När vi fick en annan lärare i musik, som var utbildad sångpedagog, blev det på något sätt lättare. Jag började förstå saker jag inte har förstått innan inom musiken. Jag vågade sjunga inför människor, inse att min röst är ren och vacker. Tack vare det sjöng jag under det sista vi gjorde för terminen.

Vi gjorde ett intervjuprojekt, som var intressant då man fick ta del av helt fantastiska berättelser av människor man inte kände. Intensivt jobbade vi fram ett manus och karaktärer. Det blev en mycket bra pjäs vid namn "Välkommen hem", som publiken blev berörd av. Efter tre intensiva veckor började terminen lida mot sitt slut. Då vi endast hade en vecka kvar, jobbade vi på julcabarén som skulle vara klar till slutet av veckan. Till skillnad från intervjuprojektet hade vi otroligt roligt hela tiden när vi jobbade och kunde ta med vad som helst, som vi tyckte om. Vi visade upp denna en gång för hela skolan på avslutningen. Eftersom den bara visades en gång, kände man en liten press att allt skulle sitta. Jag skulle nog säga att det blev en succé.


Det har varit mycket känslor denna termin. Jag har fått fantastiska vänner, det känns som vi har känt varandra mycket längre än fyra månader. Jag kom till Blekinge folkhögskola som en lite trasig själ och försökte bygga upp mitt självförtroende. Mitt hjärta har slagit hårt av varma känslor, och mitt hjärta har krossats och jag blev trasig igen. Trots ett stort svek öppnades dörrar som jag är tacksam för. Nu är jag hel. Jag känner en enorm tacksamhet för de fina människorna som man delar sina dagar med. Väldigt glad över valet att börja här på denna fantastiska skola.
Om vi åker till Tjärö igen kommer jag sitta i samma ek, men känna mig betydelsefull, tacksam, att jag har utvecklats och att våga älska. Kommer känna allt förutom ensam, för jag är inte längre ensam.


3 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 04:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindande Spell.
    6) Breakup Spells
    7) Bannlys en tidigare älskare
    8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag är så exalterad att min man är tillbaka efter att han lämnade mig för en annan kvinna. Min man och jag har varit gift i ca 7 år nu. Vi är lyckligtvis gift med två barn, en pojke och en tjej. För 3 månader sedan började jag märka något konstigt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man ser någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappast om mig eller barnen, Ibland går han ut och kommer inte ens tillbaka hem i ungefär 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att rätta till detta problem men allt till ingen nytta. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr OGUNDU kan hjälpa till att lösa äktenskapsproblem, återställa brutna relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och berättade för mina problem och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag och han gjorde en stavning för mig. 24 timmar senare kom min man till mig och ber om ursäkt för de fel som han gjorde och lovar att aldrig göra det igen. Ända sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj lever tillsammans lyckligt igen. Allt tack till Dr OGUNDU. Om du har något problem kontakta honom och jag garanterar dig att han hjälper dig. Han kommer inte att göra dig besviken. Maila honom på: drogunduspellcaster@gmail.com
    1. Ta med din pojkvän tillbaka
    2. Ta med din man tillbaka
    3. Ta med din fru tillbaka
    4. Ta med din flickvän tillbaka
    5. Vinn lotteri
    6. Främjande på kontor
    7. hjälpa dig att bli gravid, om du letar efter livmoderns frukt
    8. Fullständig bot av någon form av sjukdom
    9. äktenskapsengagemang och så många fler.

    SvaraRadera
  3. Hej killar! fixa ditt brutna förhållande eller få din ex-lover tillbaka snabbt med hjälp av bästa stavningskrock online.

    Jag är så glada att få min man tillbaka efter att han lämnade mig och våra 3 barn till en annan kvinna. Efter 2 års äktenskap har jag och min man varit i ett skel eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var slut och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärtor som plågar mitt hjärta, mitt hjärta var fyllt av sorger och smärtor eftersom jag var verkligen kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och vill alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp online och jag kom över en webbplats som föreslog att Dr Abo kan hjälpa till att få ex tillbaka snabbt . Så jag kände att jag skulle ge honom ett försök.

    Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en (Love spell) för mig. 28 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan som han fick mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än vad det var för, Tack tack till Dr Abo. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet som Dr Abo verklig och kraftfull stavning som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens besvär, om du är här och du behöver din ex tillbaka eller din man flyttat till en annan kvinna, gråta inte längre, kontakta den här kraftfulla stavningskanalen nu. Här är hans kontakt: Maila honom på: Abospelltemple@gmail.com, du kan också ringa honom eller lägga till honom på Whats-app: 2348148487280,.
    Joy Adams, 26 år, Texas, USA

    SvaraRadera