La Vie Est Belle

La Vie Est Belle
Emmas kryp in

torsdag 30 april 2015

Firande av födelsedagar på ett slott

I söndags överraskade vi morfar! Han trodde han, mormor, moster och hennes sambo skulle ner till oss i Skåne, men nej dem körde till Tjolöholmsslott där jag och familjen väntade. Vi skulle äta brunch kl 12, men vi hade ungefär en och en halvtimme till godo, så vi passade på att gå runt i trädgården och leta efter konstägg.





Efter ett tag närmade sig klockan 12, vi gick mot Stor stugan för att äta brunch buffé. Jag var jätte taggad att få äta god mat, och jag åt också väldigt mycket.






Senare när vi hade ätit gick vi på en guidad tur inne i slottet, jag och min familj hade varit där innan och sett vad som fanns i det fina renässans slottet. Dem hade även en kodtymutställning från filmen "Elizabeth I: The Golden Age" och det var fantastiska kostymer. Utställningen är där ända till mitten av augusti, så åk gärna dit!


Den här vackra klänningen fick vi se!

Efter slottsvandringen fick morfar paket och även mamma eftersom hon var näst på tur att fylla år (idag, torsdag). Vi drack lite bubbel till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar